CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

aku gadis bunga

aku gadis bunga

mukadimah kata


Perjalanan Hidup Menuju Abadi~

Daisypath Happy Birthday tickers

Wednesday, November 14, 2012

.salam maal hijrah.

assalamualaikum...
huh, lama tak menulis. best nih. salam maal hijrah. dh masuk tahun baru.. cepatnya masa berlalu, rasa macam baru kemarin daftar masuk SMKAY, tup tup, dh nk masuk form3?! Hahaha. debaran PMR.... nervous. derek aihhh! lupakn kejap. hehe, salam maalhijrah. kemarin, kakakku yg bru balik dri egypt hingaq, kta nk wat video psai maal hijrah. haha! bising la dia tue. kt aku pulak dia suruh lukis komik. aku pun dengan malasnya, berkata,

"AKAK KATA NAK ASAH BAKAT, BUAT LA SENDIRI..." aku kata dengan muka poyo. kehkeh.

but, she said,

"DAYAH la BAKAT AKAK!"

pergh! ayat. caiq hati ni. sbb tanak kecewakan kak yg bru balik dari jauh, aku buat jugak. even aku lukis malas-malas, bole la... tahap cincai lukis. aku nie bknnya lukis betui sngt. klau nak lukis betui2, msti dia jdi kut laen. haha.
pasai yg akak nak wat video tue, dia buat video pasai abah! haha. lawak btui. dia paksa abah cakap depan kamera. mcm bgi tazkirah pendek la. abah pun, lepas solat asar, kena la jugak bercakap depan kamera tue... anak punya pasal. sayang abah! <3
asalnya nak gna kamera, tpi kamera tue mna bule rakam. Nikon DSLR mna bule rakam! yg trend baru punye bule la... hehehe. so, guna galaxy note abah. rakam la. buat video. dengan paksaan, abah buat jugak. then, akak edit video tue,

so, SALAM MAAL HIJRAH~
hijrah bukan sekadar berpindh dari stu tmpat, ke tempat yg lain, akhlak kita, cara ibadah kita, tutur kta kita, semua memerlukan penghijrahan. hijrah ke arah yg lebih baek.

comic. yg aku lukes kemarin. xlawa mna. tpi ambik pengajarannya. hihi.



video 
video akak!

enjoy. manfaatkn tahun baru. ;3

No comments:

Post a Comment

Mungkin anda berminat..