CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

aku gadis bunga

aku gadis bunga

mukadimah kata


Perjalanan Hidup Menuju Abadi~

Daisypath Happy Birthday tickers

Thursday, December 20, 2012

.istikharahkah "CITA-cita" ini?.

assalamualaikum . . . . .
setelah sekian lama tidak menyentuh keyboard ini . . .
hari ni, terjadi perbalahan . perbalahan 'manja' antara kakak2 aku dan aku . pakat duk pangkah KAK YANG pasai cita2 dia . . .
heran tui dia nie . >NURSABIRAH< . tak tau apa yg dia nak ceburi ? kami pun taktau . setakat nie dia mintak utp . dah pi temuduga pun . kt utp dia mintak engineering , macam abang mat . kalau tak dapat , dia nk amek medic pulak ! jadi macam kakak pulak . . . . hmmm . . . ikut dia lah . kami sebagai keluarga hanya mnyokong . tinggal aku plak dalam keluarga yg msih sekolah ! aku slalu angan2 nk jdi arkitek la , pelukis laa , novelis laa . . . macam2 aku brangan !

selalu org cakap , "TOKSAH DOK CIPTA ANGAN2 TU TINGGI2... KLAW JATUH, SAKIT!!!" 

hah , kadang2 aq tak fikir pun ayat nie , aku main berangan ja . . . haha . besalah budak2 . . aku nie banyak imaginasi sngat ! tapi , bila fikir buat kli kedua , takut pulak nak berangan2 . . . tapi , bila dengaq sepupu aku, AISYAH NADHIRAH cakap , dia ada dengaq pepatah cina kata ,

"CIPTALAH ANGAN2mu SETINGGI LANGIT, KELAK JIKA TERJATUH, DIRIMU AKAN TERJATUH PADA GUNUNG YANG TERTINGGI!" 

GEE! memang naik balik semangat nie . tapi , angan2 aku bkn angan2 kosong jaa . . . berwawasan la ! ada cita-cita ! klaw dalam kes kak yang pulak , dia tue tak tau memilih bidang dia . . . so , kami duk kata pasai video yg mrtheallshared buat . sebenarnya depa buat tajuk ,

Istikharahkah Cinta Ini OuhYeah

kami tukar "CINTA" tu , jadi "CITA" . . . sekadar buat motivasi diri . . .

No comments:

Post a Comment

Mungkin anda berminat..